Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Methods of Negative Emotions Managing Based on the Teachers’ Control Group Research

Tytuł:
The Methods of Negative Emotions Managing Based on the Teachers’ Control Group Research
Autorzy:
Pawłowska, Beata
Chomczyński, Piotr
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/27311614.pdf
Data publikacji:
2012-12-31
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
negative emotions
emotions management
emotional work
teachers
reformatories
schools
Źródło:
Kultura i Edukacja; 2012, 6(92); 212-234
1230-266X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In our article we will try to answer the following questions: how do the teachers in the pedagogical centres and the primary schools cope with the negative emotions? What kind of techniques and strategies do the teachers use to manage their emotions in difficult situations? The theoretical background constitutes Arlie Hochschild’s theory and conception of Theodore D. Kemper. We consider whether teachers’ demonstration of emotions during their work (teaching process) is a method to achieve a fixed goal or rather a random behavior and whether an emotional expression is some instrumental operation or an accidental one? Can emotional work be considered by teachers? Do people who embody in the teacher’s role simultaneously accept the rules of behavior, including emotional behavior? Finally, whether the emotions revealed in the teachers’ work are the result of possessed power and status? As the result of conducted research, teachers employed in educational institutions revealed negative emotions more rarely towards educational reforms than the teachers working in the public schools. The basis of this regularity stems from the fact that employed staff fulfill firstly the pedagogical and later educational function in the Reformatory and Youth Detention Centres. In public institutions such as primary schools the situation is opposite. Generally, we conclude that the longer the occupational experience of the teacher, the better strategy to deal with negative emotions. Young teachers used to rely on their older colleagues experience and reflections or use a trial-and-error-method to cope with the negative emotions at work.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies