Opportunity created by innovation – a case study in the rail industry sector Okazja jako pochodna innowacji - studium przypadku przedsiębiorstwa sektora kolejowego
The article discusses issues related to agile enterprise management, in particular, the aspects related to the opportunities resulting from the implementation of various types of innovations. The main aim of the article was to present the innovations implemented by a selected company in the railroad sector to determine their impact on the possibility of opportunity creation. An in-depth analysis of the literature related to theoretical issues was presented, as well as a description of specific scientific cases for which the implementation of innovations resulted in the emergence of opportunities, which led to different types of enterprise profits. In order to achieve the main goal, it was necessary to present the functioning of a selected railway construction company over several years showing revenues and profits. It was important to indicate innovations in individual years and their impact on the company's operations, and in particular on the emergence of opportunities. As part of the case study, a subjective scale was developed to assess the level of innovation. In this way, the aspect of creating opportunities was related to the innovations implemented, which translated into profits for the company. In addition to the above, the limitations and further directions of research are comprehensively described. The most important conclusion of the work is that it confirms the creation of opportunities resulting from investing in innovative solutions in enterprise management.
W artykule omówiono zagadnienia związane ze sprawnym zarządzaniem przedsiębiorstwem, w szczególności aspekty związane z okazjami wynikającymi z wdrażania różnego rodzaju innowacji. Głównym celem artykułu było przedstawienie innowacji wdrożonych przez wybrane przedsiębiorstwo z branży kolejowej w celu określenia ich wpływu na możliwość prokurowania okazji. Przedstawiono dogłębną analizę literatury związanej z zagadnieniami teoretycznymi, a także opis konkretnych przypadków, dla których wdrożenie innowacji skutkowało pojawieniem się okazji, które doprowadziły do różnego rodzaju zysków przedsiębiorstwa. W pracy przedstawiono funkcjonowanie wybranego przedsiębiorstwa budownictwa kolejowego na przestrzeni kilku lat, pokazując jego przychody i zyski. Istotne było wskazanie innowacji w poszczególnych latach i ich wpływu na działalność przedsiębiorstwa, a zwłaszcza na pojawianie się okazji. Na podstawie studium przypadku opracowano subiektywną skalę oceny poziomu innowacyjności. W ten sposób aspekt tworzenia okazji został odniesiony do wdrożonych innowacji, które przełożyły się na zyski w firmie. Oprócz tego kompleksowo opisano ograniczenia i dalsze kierunki badań. Najważniejszym wnioskiem płynącym z pracy jest potwierdzenie, że kreowanie okazji wynika z inwestowania w innowacyjne rozwiązania w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00