The study is focused on the perception of the French spelling reform of 1990 by Polish students. The aim is to ascertain to what extent Polish students are familiar with the most recent spelling changes, which will also allow us to see if the new orthography is taught in the Polish cultural context. For this purpose, a linguistic survey among the students at the departments of Romance studies in Poland was conducted. The respondents were asked to write a dictation containing selected expressions which have had two possible spellings since 1990. The presentation of the obtained results is an integral part of this paper.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00