Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zarządzanie w przestrzeni informacji jako element rywalizacji i konfliktów we współczesnym świecie

Tytuł:
Zarządzanie w przestrzeni informacji jako element rywalizacji i konfliktów we współczesnym świecie
Autorzy:
Lis, Tomasz
Ptak, Aleksandra
Dudek, Marek
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/chapters/27309974.pdf
Data publikacji:
2023-07-07
Wydawca:
Politechnika Częstochowska. Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej
Źródło:
Wykorzystanie technik informacyjnych w zarządzaniu; 137-147
9788371939341
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Działalność współczesnych przedsiębiorstw związana jest z aktywnym wykorzystywaniem elementów technologii informacyjno-komunikacyjnej ICT (Melandez, Dávila, Pessoa 2016, s. 121-123). Skala tego wykorzystania nieustannie się zwiększa. Jest to spowodowane szybkim rozwojem ICT. Wskutek tego coraz więcej aktywności człowieka może być i jest wykonywana w sposób zdalny, bez konieczności obecności fizycznej. Ta działalność odbywa się bardzo często w Internecie (Talar, Kos-Łabędowicz 2014, s. 134-137). Powszechność dostępu i korzystania z funkcjonalności sieci sprawia, że jest to obszar rywalizacji przedsiębiorstw. Konkurowanie dotyczy informacji o klientach, którzy są reprezentowani przez informacje nieustannie przez nich generowane i pozyskiwane, a także od nich samych. Jedną z najważniejszych aktywności rynkowych jest poszukiwanie, identyfikowanie, pozyskiwanie, analizowanie i wykorzystywanie informacji. Źródłem, ale i efektem tego jest dla klientów m.in. stwierdzenie konieczności pozyskania odpowiedniego dobra czy usługi. To pociąga za sobą kolejne procesy decyzyjne, których nieodzownym elementem są informacje (Elbanna 2006, s. 1-5). W związku z powyższym można stwierdzić, że codzienna działalność klientów jest źródłem informacji, których pozyskanie i wykorzystanie przez przedsiębiorstwa wpływa na ich pozycję konkurencyjną.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies