Działalność współczesnych przedsiębiorstw związana jest z aktywnym wykorzystywaniem elementów technologii informacyjno-komunikacyjnej ICT (Melandez, Dávila, Pessoa 2016, s. 121-123). Skala tego wykorzystania nieustannie się zwiększa. Jest to spowodowane szybkim rozwojem ICT. Wskutek tego coraz więcej aktywności człowieka może być i jest wykonywana w sposób zdalny, bez konieczności obecności fizycznej. Ta działalność odbywa się bardzo często w Internecie (Talar, Kos-Łabędowicz 2014, s. 134-137). Powszechność dostępu i korzystania z funkcjonalności sieci sprawia, że jest to obszar rywalizacji przedsiębiorstw. Konkurowanie dotyczy informacji o klientach, którzy są reprezentowani przez informacje nieustannie przez nich generowane i pozyskiwane, a także od nich samych.
Jedną z najważniejszych aktywności rynkowych jest poszukiwanie, identyfikowanie, pozyskiwanie, analizowanie i wykorzystywanie informacji. Źródłem, ale i efektem tego jest dla klientów m.in. stwierdzenie konieczności pozyskania odpowiedniego dobra czy usługi. To pociąga za sobą kolejne procesy decyzyjne, których nieodzownym elementem są informacje (Elbanna 2006, s. 1-5). W związku z powyższym można stwierdzić, że codzienna działalność klientów jest źródłem informacji, których pozyskanie i wykorzystanie przez przedsiębiorstwa wpływa na ich pozycję konkurencyjną.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00