Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Minimization of oscillations of the tower crane slewing mechanism in the steady-state mode of trolley movement

Tytuł:
Minimization of oscillations of the tower crane slewing mechanism in the steady-state mode of trolley movement
Autorzy:
Loveikin, Viatcheslav S.
Romasevych, Yuriy O.
Korobko, Mykola M.
Liashko, Anastasia P.
Loveikin, Andriy V.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/27309895.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czasopisma i Monografie PAN
Tematy:
crane
optimization
constraint
oscillations
control
dźwig
optymalizacja
ograniczenie
oscylacje
kontrola
Źródło:
Archive of Mechanical Engineering; 2023, LXX, 3; 367--385
0004-0738
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the present study, the problem of optimization of the motion mode of the tower crane's slewing mechanism in the steady-state mode of trolley movement is stated and solved. An optimization criterion, which includes the RMS values of the drive torque and the rate of its change over time, is minimized. The optimization is carried out taking into account the drive torque constraints, and under the specified boundary conditions of motion. Three optimization problems at different values of the weight coefficients are solved. In the first problem, priority is given to the drive torque, in the third – to the rate of the drive torque change, and in the second problem, the significance of both components is assumed equal. The optimization problems are nonlinear, thus a VСT-PSO method is applied to solve them. The obtained optimal start-up modes of the crane slewing mechanism eliminate pendulum load oscillations and high-frequency elastic oscillations of the tower. Most of the kinematic, dynamical, and power parameters at different values of the weight coefficients are quite close to each other. It indicates that the optimal modes of motion are significantly influenced by the boundary conditions, optimization parameters, and constraints

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies