Komunikacja wewnątrz organizacji może przyczynić się do porażki lub sukcesu przedsiębiorstwa. Relacje kształtowane między pracownikami, ich jakość, forma i sprawność, zależą w głównej mierze od kompetencji i umiejętności komunikacji, ale też od umiejętności organizowania procesu komunikowania organizacyjnego. Proces komunikowania organizacyjnego jest procesem celowym, w którym ludzie ulegają wzajemnym wpływom jednostki i grupy, oddziałując na siebie, kształtują postawy i zachowania. Należy zaznaczyć, że podstawową cechą procesu komunikowania się jest określony kontekst społeczny, w przypadku przedsiębiorstw instytucjonalny/organizacyjny. Przedsiębiorstwa powinny mieć wypracowane procedury i ścieżki przepływu komunikacji wewnętrznej. Stosując się do dokładnie określonej procedury, można szybko i efektywnie rozpatrzyć wiele spraw, podejmować decyzje, przekazywać informacje, rozmawiać i dyskutować.
Dlatego też w niniejszym rozdziale poświęcono uwagę procesowi komunikowania się w organizacjach w tym właśnie aspekcie. Przedstawiono pojęcie i istotę „komunikacji organizacyjnej”. Omówione zostały poziomy, formy oraz przebieg procesu komunikowania, kierunki przepływu informacji w organizacji wynikające z jej formalizacji i zróżnicowanych struktur.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00