A number of studies indicate that proper education for sustainable development both in formal and informal sphere has been neglected and the implementation of the sustainable development principles is definitely insufficient and ineffective. The presence of the sustainable development contents in the education system results mainly from the interdisciplinary training pathway „Environmental education” realised in recent years. It is focused mainly on the environment and nature issues while the social and economic issues are poorly addressed if at all. A realistic implementation the sustainable development principles into practice can take place only through intensive training and information efforts in the sector of formal and informal education. The effectiveness of these efforts will be high on condition that they are subject to careful planning at each stage of their realisation.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00