W artykule omówiono wpływ średnicy kół jezdnych i układów wahaczowych dźwignic torowych na wartość obciążeń dynamicznych ustroju nośnego wywołanych jazdą po nierównościach. Omówiono relacje między częstością wymuszeń kinematycznych (zależną od prędkości jazdy i odległości między kolejnymi kołami) a częstością drgań własnych ustroju nośnego i wartościami obciążeń dynamicznych.
The article describes the influence of the diameter of wheels and multi-wheeled suspension on the value of dynamic loads on crane supporting structure caused by driving over uneven rail. The article discusses the relationship between the frequency of kinematic excitation (depending on speed and distance between successive wheels) and the frequency of free vibration of the supporting structure on the value of dynamic loads.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00