Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pomiary poligonowe i badania numeryczne układu dolotowego silnika adaptowanego do zasilania CNG

Tytuł:
Pomiary poligonowe i badania numeryczne układu dolotowego silnika adaptowanego do zasilania CNG
Experimental measuring and numerical simulation of a combustion engine powered by Compressible Natural Gas
Autorzy:
Banyś, K.
Michałowski, R.
Tkaczyk, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/270000.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Wrocławska Rada Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych
Tematy:
silniki spalinowe
gaz ziemny
symulacja numeryczna
combustion engine
natural gas
numerical simulation
Źródło:
Inżynieria Maszyn; 2012, R. 17, z. 4; 84-92
1426-708X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule zamieszczono treści dotyczące możliwości zastosowania sprężonego gazu ziemnego jako paliwa alternatywnego do zasilania silników spalinowych stosowanych w ciężkim transporcie górniczym. Przedstawiono sposób pomiarów wykonanych na jednym z grupy wymienionych pojazdów. Uzyskane wyniki pomiarów posłużyły następnie jako warunki wejściowe do badań numerycznych, mających na celu określenie jakości stosowanych instalacji CNG. Prace numeryczne sprowadzono do symulacji pól stężeń substratów w mieszaninie zasilającej cylindry silnika spalinowego. Analizując stężenia substratów określono nieprawidłowości w funkcjonowaniu instalacji CNG oraz konsekwencje dla warunków pracy silnika spalinowego.

The paper presents results of investigations of such alternative fuel as Compressible Natural Gas (CNG) for Compression Ignition combustion engines used in heavy transportation for surface raining. What was characterized was a vehicle, its engine along with in-depth methodology of numerical investigation. Very Important date in numerical analysis are boundary conditions therefore the first part of this paper presents measuring air inflow of the cylinder existing combustion engines. The second part this paper presents the goal of the numerical tests was the determination of correctness in use of existing CNG systems. The outcome was to determine the fields of methane concentrations in a mixture supplying the cylinder of the internal combustion engine. Based on the concentration analysis, the irregularity in functioning of methane had been identified along with the consequences in operation of the combustion engines.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies