The purpose of the paper is to identify the axiological “image” of housing, perceived by students, taken as a specific group of respondents, offering an opportunity to visualise the cultural changes taking place in modern society. A CAWI survey was used with a non-random sample of 407 university students nationwide. The article is based on Gutman’s means-end chain method and Schwartz’s basic values theory. The respondents are as traditional as their parents and grandparents, with tradition, conformity and security dominating in the area of housing, with very low trust in other people. Respondents’ strong pro-ownership attitudes predominated in the group of values that constitute self-enhancement, such as power, achievement and hedonism. Any shared space is accepted by only 11% of respondents.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00