Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Educational and Career Plans of the Last-Grade Students at Secondary Schools in the Poznań Agglomeration

Tytuł:
Educational and Career Plans of the Last-Grade Students at Secondary Schools in the Poznań Agglomeration
Plany edukacyjno-zawodowe młodzieży ostatnich klas szkół ponadpodstawowych aglomeracji poznańskiej
Autorzy:
Łuczak, Marta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/26917743.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Uniwersytet Dolnośląski DSW. Wydawnictwo Naukowe DSW
Tematy:
plany edukacyjno-zawodowe
szkoła ponadpodstawowa
aglomeracja poznańska
COVID-19
wojna w Ukrainie
educational and career plans
high school
Poznań agglomeration
war in Ukraine
Źródło:
Studia Poradoznawcze; 2022, 11; 201-214 (eng); 81-94 (pol)
2450-3444
Język:
wiele języków
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawione są wybrane wyniki badania dotyczącego planów edukacyjno-zawodowych uczniów z ostatnich klas liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia, zrealizowanego w 2022 r. przez zespół analityków i doradców zawodowych z Centrum Doradztwa Zawodowego dla Młodzieży w Poznaniu. W badaniu wzięło udział 17% uczniów (1342 osoby) szkół ponadpodstawowych z obszaru miasta Poznania i 17 gmin powiatu poznańskiego. Zastosowano technikę ankiety audytoryjnej, a dane były zbierane za pomocą papierowych kwestionariuszy ankiet oraz arkuszy obserwacji. Celem artykułu jest udzielenie odpowiedzi na pytania o to, co młodzież zamierzała robić po ukończeniu szkoły oraz jak pandemia COVID-19 i wojna w Ukrainie oddziaływały na jej plany w momencie realizacji badania. Z przeprowadzonych analiz wynika przede wszystkim to, że większość badanych uczniów planowała kontynuowanie edukacji po ukończeniu szkoły ponadpodstawowej. Za przeszkody zagrażające realizacji swoich planów badane osoby uznały, czynniki osobiste, takie jak obawa o własne powodzenie w zdawaniu egzaminów czy w odnalezieniu się na rynku pracy, rzadziej wskazując kryzysy o zasięgu światowym.

The article presents selected results of research into educational and career plans of last-grade students of general high schools, technical high schools and Level 1 vocational schools. Carried out by a team of analysts and vocational counsellors from the Career Counselling Centre for the Youth in Poznań in 2022, the survey included 17% of high-school students (1,342 people) from the city of Poznań and seventeen municipalities of the Poznań powiat. An auditorium survey technique was used, and data were collected using paper survey questionnaires and observation sheets. The article aims to establish what the young people intended to do after finishing school and how the COVID-19 pandemic and the war in Ukraine affected their plans at the time of the research. The main finding of the study is that most of the respondents planned to continue their education after completing high school. Significantly, it was not the two global crises. but personal factors, such as the fear of not doing well enough at examinations or failing to find one’s way on the labour market, that the respondents regarded as obstacles that threatened the realisation of their plans.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies