Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Peregrynacje edukacyjne dzieci z rodzin ziemiańskich w świetle wybranych egodokumentów

Tytuł:
Peregrynacje edukacyjne dzieci z rodzin ziemiańskich w świetle wybranych egodokumentów
Educational Peregrinations of Landowners’ Children in the Light of Selected Egodocuments
Autorzy:
Staniszewska, Aleksandra
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/26850502.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Akademia Zamojska
Tematy:
landowning class
landowners
Kingdom of Poland
educational peregrinations
egodocuments
memoirs
ziemiaństwo
ziemianie
Królestwo Polskie
peregrynacje edukacyjne
egodokumenty
wspomnienia
Źródło:
Facta Simonidis; 2023, 16, 1; 195-216
1899-3109
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest omówienie wybranych peregrynacji edukacyjnych najmłodszych ziemian w świetle ich własnych wspomnień, a także dokumentów osobistych spisywanych przez ich rodziców. Zagadnienie to, pomimo rosnącego zainteresowania tematyką ziemiańską oraz aspektem podróży przedstawicieli tej warstwy, nie doczekało się osobnego omówienia. Pochylenie się nad nim wydaje się istotne ze względu na fakt, że takie peregrynacje stanowiły ważny aspekt kształcenia – umożliwiały one wzbogacanie wiedzy z zakresu historii, geografii, sprzyjały nauce obcych języków. W artykule podjęto także próbę odpowiedzi na pytanie, jakie korzyści czerpali najmłodsi z peregrynowania. Na zakończenie przeanalizowano, na ile peregrynacje dzieci wpływały na ich dalsze życie.

The aim of this article is to discuss selected educational trips of the youngest landowners as related in their own memories and personal documents written by their parents. Despite the growing interest in the topic of the landowning class and its journeys, this issue has not been addressed in detail. It is crucial to examine it since such peregrinations were a dominant aspect of education, enabling the travellers to broaden their knowledge of history and geography as well as facilitating their learning of foreign languages. Additionally, this article discusses the benefits the young derived from their peregrinations, and concludes with an analysis of the extent to which such trips influenced their future lives.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies