Artykuł dotyczy tworzenia interaktywnych obiektów uczących w środowiskach zdalnego nauczania. Opisano zalecenia standardu SCORM dotyczące sposobu tworzenia obiektów z wykorzystaniem języka XML. Omówiono problemy z implementacją pytań i testów w interaktywnych materiałach dydaktycznych. Wyróżniono typy pytań i testów możliwe do realizacji w technologiach internetowych. Wskazano na konieczność budowy narzędzi, które umożliwią nauczycielom przedmiotu samodzielne tworzenie obiektów edukacyjnych zawierających zarówno wykład, jak i przykłady, ćwiczenia i testy. Zunifikowane multimedialne obiekty edukacyjne w przyszłości będą powszechnie wykorzystywane w dziedzinie zdalnego nauczania.
The article concerns about interactive learning objects in distance learning environments. The learning forms and methods in traditional teaching process were described and contrasted with possibilities of distance learning environments. The article analyzes e-learning standards towards foundations of interactivity of learning resources. An example of test made according to IMS specifications was also presented.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00