Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Women’s Career Development Towards School Superintendency: An Investigation into the Effect of Tacit Learning

Tytuł:
Women’s Career Development Towards School Superintendency: An Investigation into the Effect of Tacit Learning
Autorzy:
Kim, Yong-Lyun
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/26469813.pdf
Data publikacji:
2013-03-31
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
school superintendency
women administrators
career development
tacit learning
Źródło:
The New Educational Review; 2013, 31; 241-251
1732-6729
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Career development can be discussed in two primary ways: 1) as a type of formal education and job preparation that a person receives; and 2) as a type of informal learning-related career experiences that a person encounters. This study investigates the effect of learning preparedness on female school administrators’ career development. For the data analysis, this study uses the Structural Equation Modeling statistics. The findings from the analysis support the view that tacit learning from both direct and indirect job experiences has a greater effect on women’s career development than formal learning. The effect of these factors, however, varies according to women’s aspirations for superintendency.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies