The paper outlines problems of employment and social issues of transport policy in the EU. The aim
of the contribution is to highlight the existing problems regarding of driver remuneration in the road
freight transport sector. It identifies differences in the social field of drivers by hypothesis testing
and points to the fact that in the western part of the EU, the driver profession is significantly higher in
the wage than the middle and eastern parts of the EU. Individual states are putting pressure on wage
increases in international road transport by national regulations to reduce the competitive pressure
of lower prices for carriers located in the central and eastern parts of the European Union. These
problems occurring on the road freight market are mainly due to the inconsistent payroll burden and
the different levels of average wages across EU Member States.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00