Referat prezentuje badania symulacyjne pracy hydrostatycznego, hybrydowego układu napędowego umieszczonego w autobusie komunikacji miejskiej na przykładzie procesu rozpędzania i jazdy ustalonej. Celem przedstawionych badań był dobór optymalnych parametrów pracy ele.mentów układu napędowego w wymienionych stanach pracy układu napędowego z uwagi na realizowany tryb pracy (dynamiczny, ekonomiczny, ekologiczny). Badania symulacyjne przeprowadzono przy wykorzystaniu zbudowanego wcześniej, na podstawie zaproponowanych modeli matematycznych elementów układu napędowego, programu symulacyjnego w oparciu o Simulink w środowisku Matlab.
The paper presents simulation researches of hydrostatic, hybrid power transmission system work. The system is placed in the city bus. The researches were conducted on the example of acceleration and constant drive process. The aim of presented researches is to select optimal work parameters of power transmission in the mentioned conditions in case of realized mode of drive (dynamical, economical or ecological). Simulation researches were conducted using simulation application build on the basis of proposed mathematical models of particular units of power transmission unit. The application was built in Simulink in Matlab environment.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00