Presented paper discusses two different nonlinear approaches to precrash velocity determination
for vehicles from Intermediate Car Class. Data that was used to perform analyses introduced in
this paper was taken from National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) database. Such
database is comprised of substantial number of crash cases and main focus was put on frontal
impacts.
Hitherto used energy methods are based on linear model which proves to be inaccurate and
producing significant errors. Presented considerations concern the inverse system and tensor
product of Legendre polynomials. The focus of those methods is to establish the value of nonlinear
coefficient bk which is the slope factor of precrash velocity Vt
and deformation ratio Cs function.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00