Rozrząd bezkrzywkowy czterosuwowego silnika spalinowego na tle rozrządu krzywkowego Camless valve timing of four-stroke combustion engine against a background of cam valve timing
W artykule omówiono istotę bezkrzywkowego rozrządu czterosuwowego silnika spalinowego oraz aktualny stan badań w dziedzinie rozrządów bezkrzywkowych. Skupiono sie przede wszystkim na rozrządach elektrycznych, eksponując elektryczny rozrząd magnetoelektryczny, skonstruowany wg polskiej koncepcji. Ten rozrząd porównano z mechanicznym rozrządem krzywkowym posługując się ich właściwościami kinematycznymi i dynamicznymi. Dzięki temu wykazano na przykładzie rozrządu magnetoelektrycznego, że rozrząd bezkrzywkowy ma wiele zalet, jakich nie posiadają najbardziej nowoczesne mechaniczne rozrządy krzywkowe.
The paper presents essence of four-stroke engine camless valve timing and up-to-date camless valve timing investigation state. It has been concentrated on electrical valve timing, especially magneto-electric valve timing, as Polish idea. This magneto-electric valve timing has been compared with cam valve timing, using of their kinematics and dynamic properties. It has been shown on magneto-electric valve timing example, that camless valve timing has many good points in comparison with up-to-date cam valve timing.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00