Analiza możliwości oceny współczynnika przyczepności między kołem a jezdnią podczas hamowania prostoliniowego The possibility of the tire-road coefficient of friction estimation during straight line braking
W pracy przeanalizowano możliwości wyznaczania współczynnika przyczepności miedzy kołem a jezdnią podczas hamowania prostoliniowego. Wyprowadzono zależność na bieżący współczynnik przyczepności w funkcji parametrów ruchu kola i samochodu. Przeprowadzono badania symulacyjne, których wyniki posłużyły do wyznaczenia wartości współczynnika przyczepności w funkcji poślizgu. Wyniki badań symulacyjnych porównano z badaniami poligonowymi. Przeanalizowano również możliwość oceny wartości współczynnika przyczepności na podstawie pomiaru opóźnienia kola.
The paper presents the results of the computer simulations and the road investigation of the coeffi.cient of adhesion between tire and road surface. The results concern the straight line braking process. The possibility of the estimation of the range of the road adhesion on the base of the car wheel deceleration was analysed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00