Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Identyfikacja rzeczywistych warunków eksploatacji samochodu z użyciem energochłonności jednostkowej

Tytuł:
Identyfikacja rzeczywistych warunków eksploatacji samochodu z użyciem energochłonności jednostkowej
Identification of real vehicle operating conditions with the use of specific energy consumption
Autorzy:
Kropiwnicki, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/263419.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz. Przemysłowy Instytut Motoryzacji
Tematy:
eksploatacja
energochłonność jednostkowa
zużycie paliwa
exploitation
fuel consumption
specific energy consumption
Źródło:
Archiwum Motoryzacji; 2010, 3; 153-166
1234-754X
2084-476X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono autorska metodę określania warunków pracy pojazdu za pomocą parametru zwanego energochłonnością jednostkową (dla fazy napędowej), który uwzględnia ilość energii wydatkowanej do napędu pojazdu, jego masę oraz przejechany dystans w fazie napędowe. Przyjęto, ze energia wydatkowana na napęd pojazdu wynika zarówno z warunków drogowych, jak również temperamentu kierowcy i czynniki te są tratowane jako równoważne. Miejsce eksploatacji (intensywność ruchu) oraz sposób prowadzenia pojazdu mogą być w zaproponowanej metodzie jednoznacznie opisane za pomocą funkcji gęstości rozkładu energochłonności jednostkowej. W pracy przedstawiono analizę wpływu masy pojazdu na wartość średnią energochłonności jednostkowych w fazie napędowej dla wybranych syntetycznych testów jezdnych, a także profili prędkości oraz zmian wysokości zarejestrowanych w warunkach rzeczywistego ruchu na terenie miasta Gdańska, W pracy przedstawiono także przykłady identyfikacji warunków eksploatacji pojazdu w wybranych warunkach oraz wpływ średniej energochłonności jednostkowej na przebiegowe zużycie paliwa w fazie napędowej.

Car operating conditions are identified in this work by the energy consumed per distance covered and the vehicle mass (specific energy consumption), which contains impact of the traffic conditions as well as the style of driving. The factors mentioned above have influence on the amount of mechanical energy transferred to the driving wheels. The traffic and the style of driving can finally be described with a probability density function of the parameter: specific energy consumption. An influence of the vehicle mass on the specific energy consumption for selected synthetic tests as well as registered drives in the conditions of real traffic in the city of Gdansk have been presented. Examples of vehicle operating conditions identification as well as an influence of the average specific energy consumption on the operating fuel consumption in the propulsion phase have been presented.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies