Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Drgania głowicy silnika wysokoprężnego zasilanego dwupaliwowo

Tytuł:
Drgania głowicy silnika wysokoprężnego zasilanego dwupaliwowo
Vibration of head in the dual-fuel diesel engine
Autorzy:
Różycki, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/263382.pdf
Data publikacji:
2005
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz. Przemysłowy Instytut Motoryzacji
Tematy:
analiza pomiarów
drgania głowicy
paliwa alternatywne
paliwa gazowe
silniki o zapłonie iskrowym
Źródło:
Archiwum Motoryzacji; 2005, 2; 165-176
1234-754X
2084-476X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule opisano wyniki wstępnychbadań, które miały na celu sprawdzenie możliwości zastosowania typowego czujnika stuku, stosowanego w silnikach o zapłonie iskrowym, do wykrywania zjawiska zjawiska stuku w silniku o zapłonie samoczynnym. Przeprowadzona analiza porównawcza sygnałów: drgań głowicy i pulsacji ciśnienia w cylindrze wykazała, że amplituda drgań głowicy może być wykorzystana do określania granicy, do określania granicy, do której może być zwiększany udział paliwa gazowego w mieszance. W celu prawidłowego określenia tej granicy konieczne jest analizowanie sygnału z czujnika stuku w okresie spalania ładunku w cylindrze. Warunek ten spowodowany jest tym, że w fazach przekrycia zaworów, zamykania zaworu dolotowego oraz wtrysku paliwa pojawiają się drgania głowicy o parametrach zbliżonych do drgań występujących w okresie spalania. Mogą być one spowodowane przez uderzenie zamykającego się zaworu w gniazdo zaworowe, jak również przez zjawiska przepływowe: powietrza w gniazdach zaworowych i paliwa w końcówce wtryskiwacza.

The article presents some results of initial research which supposed to check the possibility of the application of the typical knock sensor which, is normally used to the spark ignition engine to detect the knock. The comparative analysis of the signals of heat vibration and pulse pressure in the cylinder shows a huge similarity of both signals during the combustion stage. The head vibrations, with huge amplitude and frequency similar to the frequency occuring during the combustion, occur during the remaining time of the work cycle. This vibration appears during the valve overlap and during the closing of the inlet valve. It also occurs at the huge load during the opening of the injector. The vibrations may be the result of the strike caused by the closing valve in the valve seat and also by the flow phenomenon: the air in the valve and the fuel in the injector sprayer.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies