W artykule przedstawiono metodykę określania masowych momentów bezwładności na podstawie badań dynamicznych. Stosowanie tej metodyki pozwala na określenie warunków dynamicznych w jakich masowy moment bezwładności mierzonego elementu może być traktowany jako wartość stała. Zaprezentowano teoretyczne podstawy przyjętej metodyki, opisano stanowisko badawcze, przedstawiono przykładowe wyniki i ich interpretację. Oszacowano błędy przeprowadzanej estymacji i zestawiono w tabeli zmierzone przykładowo masowe momenty bezwładności dla elementów skrzyni biegów samochodu o klasycznym układzie napędowym typu 4 x 2.
The paper presents a methodology of evaluation of mass moments of inertia basing on dynamic tests. Implementation of this methodology enables evaluation of dynamic conditions in which mass moment of inertia of a measured element can be considered as a constant value. On has presented a theoretical basis of the applied methodology, has described the test stand and shown an example results with their interpretation. One has valued errors of the performed estimation and collected in table measured example mass moments of inertia of gearbox components of a car with classical drive system of 4 x 2 type.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00