Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Elementy wykonawcze wykorzystywane przez pokładowy system diagnostyczny

Tytuł:
Elementy wykonawcze wykorzystywane przez pokładowy system diagnostyczny
Sensors and actuators used by the on board diagnostic system
Autorzy:
Merkisz, J.
Rychter, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/263363.pdf
Data publikacji:
2001
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz. Przemysłowy Instytut Motoryzacji
Tematy:
diagnostyka pokładowa
spaliny
zanieczyszczenie środowiska
Źródło:
Archiwum Motoryzacji; 2001, 3; 117-141
1234-754X
2084-476X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Jednym z zadań samodiagnostyki jest zminimalizowanie wydzielania przez silnik spalinowy substancji zanieczyszczających środowisko naturalne. Jednocześnie stanowi ons podstawę do stworzenia najlepszych warunków do najsprawniejszego działania silnika. Przez wiele lat dyrektywa dotycząca zasad funkcjonowania OBD II była udoskonalana, do warunków panujących obecnie, czego rezultatem jest obecnie działający system, a w niedalekiej przyszłości jego trzecia generacja - OBD III. Warto podkreślić, że termin "OBD II" może być używany w literaturze albo w znaczeniu prawnym dla określenia zbiorów przepisów ("norma lub regulacja OBD II"), albo w znaczeniu technicznym dla określenia urządzenia technicznego zrealizowanego zgodnie z wymogami normy ("technologia lub system OBD II").

Self-diagnostic is to minimise the volume of substances generated by the combustion engines polluting the natural environment. Self-diagnostic is the basis for creating the best conditions for the most effective operation of the engine. The first rules of on board diagnostic were published in 1981. The standard had been improved in the next years, until the condition of today and also in the future, which result is prsently used OBD II system, and in the close future - OBD III.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies