Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Socjologiczne implikacje optymalizacji konstrukcyjnej samochodu osobowego

Tytuł:
Socjologiczne implikacje optymalizacji konstrukcyjnej samochodu osobowego
Sociological implication of the construction of motor car - some aspects
Autorzy:
Szczepaniak, C.
Menes, E.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/263358.pdf
Data publikacji:
1998
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz. Przemysłowy Instytut Motoryzacji
Tematy:
rozwój motoryzacji
stosunek człowieka do samochodu
Źródło:
Archiwum Motoryzacji; 1998, 3/4; 113-122
1234-754X
2084-476X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Fenomen samochodu osobowego nie może być rozpatrywany tylko jako potrzeba zaspokajania mobilności ludzkiej. I nie może być również rozpatrywany tylko ze względów ekonomicznych. Fakty, iż przez 100 lat wyprodukowano miliard samochodów a w 1995 roku 34,5 miliona samochodów jeździ po ziemi, musi być tłumaczony również względami socjologicznymi. Artykuł przedstawia różne wyniki badań szukających relacji pomiędzy samochodem a człowiekiem. Podane są także tendencje w konstrukcji samochodów osobowych przyszłej cywilizacji informacyjnej.

The phenomenon of a passenger car should not be seen only as a technical expression of the growing mobility of people. Moreover, it should not be considered from the economic point of view. The facts, that within less 100 years about 1 billion passenger cars have been manufactured and 500 million of them are still operating and the car industry is the highest industry in the world (over 34,5 million cars have been sold around the world in 1995) result also from the conditions of the sociological nature. There are known the results of numerous sociological investigations referred to the relations between an individual and a car. Some results are presented in the paper.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies