Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Application of FFT Fast Fourier Transform to the vibration signal generated by the disc brake to assess the wear of friction pads during braking with the constant braking power

Tytuł:
Application of FFT Fast Fourier Transform to the vibration signal generated by the disc brake to assess the wear of friction pads during braking with the constant braking power
Zastosowanie szybkiej transformaty Fouriera FFT do sygnału drganiowego generowanego przez hamulec tarczowy do oceny zużycia okładzin ciernych w czasie hamowania na spadku
Autorzy:
Sawczuk, W.
Tomaszewski, F.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/263326.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz. Przemysłowy Instytut Motoryzacji
Tematy:
railway disc brake
diagnostics of brake
frequency analysis
kolejowy hamulec tarczowy
diagnostyka hamulca
analiza widmowa
Źródło:
Archiwum Motoryzacji; 2013, 3; 43-52, 127-136
1234-754X
2084-476X
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Attempt to raise train speed involves application of greater braking power i.e. braking systems rapidly absorbing and dispersing stored heat energy. To maintain high efficiency of braking system in the whole operational process. it is necessary to control the friction set: brake and pad before reaching limit wear particularly of friction pads. The purpose of this article is to present possibility to diagnose the friction set of disc brake by using selected frequency characteristics of vibration signal generated by brake caliper with friction pads. The purpose of this research is to apply vibration signal of pad calipers to assess the wear of friction pads of disc brake during braking with the constant braking power.

W pojazdach szynowych, ze względu na coraz to większe prędkości jazdy, prowadzi się prace nad udoskonalaniem układów hamulcowych tak, aby zatrzymanie pojazdu odbyło się na możliwie najkrótszej drodze hamowania. Również szereg zalet tego rodzaju hamulca, jak np. stały przebieg współczynnika tarcia w funkcji prędkości w stosunku do tradycyjnego hamulca klockowego, uzasadnia jego stosowanie i to zarówno w pojazdach kolejowych, jak i w pojazdach szynowych komunikacji miejskiej. Mimo wielu zalet układu hamulcowego, zamocowanie tarcz hamulcowych na osi pomiędzy kołami zestawu kołowego znacznie utrudnia kontrolę zużycia pary ciernej tarcza-okładzina. Wymusza ono na obsłudze i pracownikach zakładów naprawczych wchodzenie pod wagon w celu zdiagnozowania układu hamulcowego, sprawdzenia poprawności jego działania, kontroli zużycia oraz przeprowadzenia niektórych napraw bieżących. Brak stałego monitorowania zużycia elementów ciernych hamulca powoduje, że w niektórych przypadkach dochodzi do całkowitego zużycia okładzin ciernych i tarcia obsad hamulcowych o tarczę hamulcową. Celem artykułu jest wykorzystanie sygnału drganiowego obsad z okładzinami do oceny zużycia okładzin ciernych hamulca tarczowego, wyznaczając charakterystyki w dziedzinie częstotliwości, podczas badań na bezwładnościowym stanowisku hamulcowym.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies