Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza statystyczna natężeń emisji zanieczyszczeń z silnika spalinowego w warunkach symulujących użytkowanie dynamiczne

Tytuł:
Analiza statystyczna natężeń emisji zanieczyszczeń z silnika spalinowego w warunkach symulujących użytkowanie dynamiczne
Statistical analysis of pollution emission intensity from spark-ignition engine under conditions of dynamic use simulation
Autorzy:
Chłopek, Z.
Pawlicki, M.
Sypowicz, R.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/263218.pdf
Data publikacji:
2005
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz. Przemysłowy Instytut Motoryzacji
Tematy:
emisja spalin
silnik spalinowy
symulacja komputerowa
Źródło:
Archiwum Motoryzacji; 2005, 1; 77-87
1234-754X
2084-476X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki badań samochodu Citroen Berlingo z silnikiem o zapłonie iskrowym, wykonane na hamowni podwoziowej w Laboratorium Badań Silników w Przemysłowym Instytucie Motoryzacji w Warszawie. Do analiz wykorzystano wyniki badań samochodu w teście jazdy w miastach UDC zgodnie z Dyrektywą 1999/96-1/CE. Analizie poddano przebiegi prędkości samochodu oraz natężenia emisji składników spalin. Wyznaczono odchyłki realizacji badanych procesów od ich wartości oczekiwanej. Standaryzowane odchyłki od wartości oczekiwanej badanych procesów poddano badaniu ze względu na ich gęstość prawdopodobieństwa. Przeprowadzono badanie zgodności realizacji standaryzowanych odchyłek od wartości oczekiwanej badanych procesów z rozkładem normalnym. Stwierdzono, że w zdecydowanej większości rozpatrywanych realizacji nie można przyjąć hipotezy o zgodności badanej próbki z rozkładem normalnym na poziom istotności równym 0,05.

This work presents the test results that were carried out on a chassis dynamometer with a use of Citroen Berlingo car equipped with a spark-ignition engine in the Engine Tests Laboratory in the Automotive Industry Institute in Warsaw. The statistical analysis were carried out on the results of Urban Driving Cycle (UDC) according to Instruction 1999/96-1/CE. The courses of speed and fumes components emission intensity were analysed. The deviation of fulfilment of analysed processes from the expected values were determined. Standardised deviations from expected values of analysed processes were examined on density of probability basis. The study was done on conformity of conducted standardised deviations from expected values in analysed processes with the normal distribution. There can not be evaluated the conclusion that there is a conformity of analysed sample with the normal distribution on significance level equals 0,05.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies