In this study, the engine in-cylinder flow and its effect on performance and exhaust emissions of a spark ignition engine fueled with methane were evalued. Two-dimensional computations were investigated by a mathematical model employing a global kinetic reaction mechanism for the oxidation of methane. The following results have been achieved; methane is superior to other fuels in terms of its lean burn limit and combustion characteristics at low temperatures although the combustion speed is slower. The NO[x] emissions are also lower than the conventional fuels
Przedstawiono ocenę wpływu przepływów w cylindrze na osiągi i emisję silnika o zapłonie iskrowym zasilanego metanolem przy wykorzystaniu symulacji matematycznej w oparciu o dwuwymiarowy model przepływu i mechanizm globalnej reakcji utleniania metanu. W wyniku stwierdzono, że metan jest lepszy od innych paliw jeśli chodzi o zasilanie ubogą mieszanką oraz charakterystyki spalania przy niskich temperaturach, chociaż szybkość jego spalania jest mniejsza. Także emisja NO[x] jest niższa niż przy zasilaniu paliwami konwencjonalnymi.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00