Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Model kierowcy dla analizy sytuacji przedwypadkowych- identyfikacja parametrów modelu na podstawie badań eksperymentalnych

Tytuł:
Model kierowcy dla analizy sytuacji przedwypadkowych- identyfikacja parametrów modelu na podstawie badań eksperymentalnych
Driver model for analyses precrashes situations - identification parameters model of driver basing on experimental research
Autorzy:
Jurecki, R.
Stańczyk, T.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/263038.pdf
Data publikacji:
2006
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz. Przemysłowy Instytut Motoryzacji
Tematy:
kierowca
model kierowcy
wypadki drogowe
driver model
Źródło:
Archiwum Motoryzacji; 2006, 2; 123-132
1234-754X
2084-476X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule zawarto główne założenia i krótką charakterystykę modelu kierowcy wykorzystywanego w badaniach sytuacji przedwypadkowych. Przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych na torze samochodowym Kielce oraz w symulatorze AutoPW na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej. Omówiono wyniki identyfikacji parametrów modelu matematycznego kierowcy. Wykazano, ze czas reakcji kierowców zależy od czasu ryzyka, podano także wykresy tych zależności. Porównano wyniki symulacji komputerowej zachowania kierowcy z wynikami zarejestrowanymi w badaniach eksperymentalnych.

This article presents a short description of the model of a driver and model of a vehicle used in the research into pre-crash situations. Results of the research obtained on the racecourse Tor Kielce in Miedziana Góra and on AutoPW simulator have been given. In this paper the identification of parameters of the mathematical model of driver has been discussed. It is shown, that time of reaction of drivers de.pends on the risk time and graphs of these dependences are presented. The comparison of the results of driver behavior computer simulations with results registered in experimental research is given.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies