Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modelowanie systemów energetycznych z silnikami spalinowymi za pomocą grafów wiązań i równań stanu

Tytuł:
Modelowanie systemów energetycznych z silnikami spalinowymi za pomocą grafów wiązań i równań stanu
Modelling of energy systems with IC engine using bond graphs and state equations
Autorzy:
Cichy, M.
Makowski, S.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/263030.pdf
Data publikacji:
1999
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz. Przemysłowy Instytut Motoryzacji
Tematy:
metody modelowania systemów energetycznych
Źródło:
Archiwum Motoryzacji; 1999, 1/2; 3-19
1234-754X
2084-476X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedstawiono istotę i zalety modelowania systemów energetycznych z silnikami spalinowymi za pomocą grafów wiązań i równań stanu. Podkreślono możliwość powiązania elementów przyczynowo-skutkowych modelu (sygnałowych) z elementami energetycznymi (grafy wiązań). Opisano uproszczony model energetyczny silnika oparty na charakterystyce statycznej. Podano sposób modelowania układu przeniesienia napędu i pojazdu jako odbiornika energii. Zaproponowano podział oporów ruchu na związane z akumulacją i rozpraszaniem energii. Zamieszczono przykład liczbowy modelu samochodu FSO 1500 zbudowanego na podstawie proponowanej teorii.

The aim and advantages of the energetic systems with IC engines modelling using bond graphs and state equations were presented in this paper. The possibility of connection of signal elements of the model with energetic ones (bond graphs) was pointed out. The simplified energetic model of the IC engine based on the static characteristic and the way of modelling of the power train unit and vehicle as an energy absorber were also described in the paper. The road loads subdivision into the accumulation and dissipation ones was proposed. The numerical example of the FSO 1500 car model built on the basis of proposed theory is given.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies