Rozdział jest teoretyczną dyskusją nad kulturą zaufania w organizacji i empiryczną prezentacją uwarunkowań społecznych jej kreowania. Kultura zaufania stanowi ważny czynnik wspomagający zarządzanie zespołami pracowniczymi. Szczególną rolę odgrywa w rozwijaniu stosunków międzyludzkich, przywództwie, wyznaczaniu celów. Głównym celem rozdziału jest zbadanie potencjalnej możliwości kreowania kultury zaufania w badanych przedsiębiorstwach. Badania przeprowadzono wśród 161 przedstawicieli mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw z wykorzystaniem metody sondażu. Uzyskane wyniki badań wskazują, że istotny wpływ na kreowanie kultury konsumpcji ma zaufanie pracowników do kierownika, przy czym istnieją różnice ze względu na wielkość przedsiębiorstw. Istnieją przesłanki do twierdzenia, że w dużych przedsiębiorstwach jest większy potencjał do tworzenia kultury zaufania niż w mniejszych przedsiębiorstwach. Uzyskane wyniki badań wskazują na istotną rolę kierownika w kreowaniu kultury zaufania w przedsiębiorstwach.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00