Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Evidence-Based for Early Intervention Children with Autism: A Systematic Literature Review

Tytuł:
Evidence-Based for Early Intervention Children with Autism: A Systematic Literature Review
Wczesna interwencja u dzieci z autyzmem oparta na dowodach. Systematyczny przegląd literatury
Autorzy:
Purbaningrum, Endang
Rofiah, Khofidotur
Tisnawati, Nur Fadhilah
Dewi, Karina Wahyu
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/26083470.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Uniwersytet Dolnośląski DSW. Wydawnictwo Naukowe DSW
Tematy:
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
interwencje oparte na dowodach
komunikacja społeczna
zaangażowanie rodziców/szkoły
kontrola zachowania
Autism spectrum disorder (ASD)
Evidence-based Interventions
Social Communication
Behavior Management
Parent/School involvement
Źródło:
Forum Oświatowe; 2023, 36, 1(69); 11-26
0867-0323
2450-3452
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Autism spectrum disorder (ASD) is a complex developmental disorder affecting communication and behavior extensively conducted for research. The systematic literature review aims to provide insight into the latest intervention trends for children with autism between 2011 and 2021 and to identify the main topics discussed in the literature. Ten studies were chosen for analysis using the PRISMA screening method. The findings showed that the primary focus of these studies has been on evidence-based early intervention for social communication, behavior management, and the role of parents and schools in the therapy process. The current review offers significant insights into the present state of knowledge in the field of autism intervention and proposes potential areas for future research.

Zaburzenie ze spektrum autyzmu (ASD) jest szeroko badanym, złożonym zaburzeniem rozwojowym wpływającym na komunikację i zachowanie. Systematyczny przegląd literatury ma na celu zapewnienie wglądu w najnowsze trendy wczesnej interwencji u dzieci z autyzmem w latach 2011-2021 oraz zidentyfikowanie głównych tematów omawianych w literaturze. Do analizy przy użyciu metody przesiewowej PRISMA zostało wybranych dziesięć badań. Wyniki wykazały, że prace te koncentrowały się głównie na opartej na dowodach wczesnej interwencji w zakresie komunikacji społecznej, kontroli zachowania oraz roli rodziców i szkół w procesie terapeutycznym. Obecny przegląd oferuje znaczący dostęp do aktualnego stanu wiedzy z zakresu wczesnej interwencji w przypadkach autyzmu i określa potencjalne obszary przyszłych badań.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies