Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A method for identification of non-coaxiality in engine shaft lines of a selected type of naval ships

Tytuł:
A method for identification of non-coaxiality in engine shaft lines of a selected type of naval ships
Autorzy:
Grządziela, A.
Musiał, J.
Muślewski, Ł.
Pająk, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/260536.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Politechnika Gdańska. Wydział Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa
Tematy:
shaft lines
vibrations
non-coaxiality identification
signal analysis
Źródło:
Polish Maritime Research; 2015, 1; 65-71
1233-2585
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A correctly designed machine is characteristic of low vibration values. However wear processes occur during its operation. They are accompanied by a lack of balance of its rotating parts and elements, which results in non-coaxiality of shafts. For this reason energy and dynamic load resulting from machine vibrations grows. In this case cause and effect are mutually connected by feedback, that inevitably leads to occurrence of a failure. This paper presents results of investigations carried out on the basis of vibration analysis of propulsion systems installed on 207P minesweepers. In view of specific features of their operation it is very important to ensure high level of reliability for them. For this reason was done an attempt to develop a method intended for identifying non-coaxiality of shaft line systems of engines propelling the ships. 16 characteristic features of recorded vibration signals were selected. As any of them has not satisfied criteria assigned to features which unambiguously determine state of reliability of shaft line systems, the investigations have been continued and as a result a novel method for non-coaxiality identification was proposed. The method consists in determining unserviceability clusters and assumes that characteristic features are of a concentrated character. This way a non-coaxiality of main engine shaft lines of 207P minesweepers could be detected. This paper presents the proposed method and results of its application to the case in question.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies