Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Transakcje oszukańcze dokonywane przy użyciu bezgotówkowych instrumentów płatniczych jako przykład cyberprzestępczości

Tytuł:
Transakcje oszukańcze dokonywane przy użyciu bezgotówkowych instrumentów płatniczych jako przykład cyberprzestępczości
Autorzy:
Tomczyk, Kamila
Wielki, Janusz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/chapters/26028319.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Politechnika Częstochowska. Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej
Źródło:
Przedsiębiorczość i konkurencyjność w dobie transformacji cyfrowej; 119-130
9788371939242
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Ze względu na dynamiczny rozwój technologii informatycznych i bankowości internetowej stale rośnie znaczenie bezpiecznej transmisji i przetwarzania danych. Wraz z rozwojem techniki wymiany informacji przez Internet powstało wiele udogodnień dla klientów i użytkowników usług informatycznych. Z drugiej strony proces udostępniania informacji za pośrednictwem Internetu w postaci bankowości elektronicznej generuje wiele zagrożeń związanych z cyberprzestępczością, przechwyceniem informacji poufnych, kradzieżą danych i malwersacjami finansowymi w systemach bankowości online. Nowe rodzaje cyberprzestępczości atakują oprogramowania ransomware (oprogramowanie blokujące dostęp do komputera czy danych i wyłudzające okup) i botnety na dużą skalę kradzież danych osobowych. Przyjęta metodologia badawcza polegała na dokonaniu analizy danych statystycznych udostępnionych przez Bank Spółdzielczy pod kątem ustalenia liczby operacji oszukańczych dokonanych kartami płatniczymi. Badania koncentrowały się głównie na okresie czasu pandemii wywołanej wirusem SARS CoV 2 od stycznia 2019 roku do grudnia 2021 roku, kiedy bank wprowadził nowe rozwiązania dla klientów: aplikację mobilną, a pod koniec 2021 roku wdrożył usługę BLIK, która cieszy się popularnością zarówno wśród użytkowników indywidualnych, jak i instytucjonalnych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies