Społeczeństwo informacyjne stawia sobie wiele wyzwań. Między innymi zasoby stron internetowych stanowią o przekazie informacji. Przekaz tych informacji powinien być czytelny i jasny dla odbiorców. Wymienione cechy są wyznacznikami transparentności działania tych organizacji. Stanowią one o wizerunku danej organizacji. Obecnie pierwszy kontakt, niezależnie od rodzaju czy misji, jest realizowany za pomocą strony internetowej. To strona internetowa jest wizerunkiem danej organizacji. W rozdziale omówiono zagadnienie kreowania wizerunku organizacji na przykładzie instytucji administracji publicznej: Wrocław, Kraków, Katowice. Za pomocą narzędzi zostały przeanalizowane zasoby informacyjne tych organizacji. Do realizacji celu opracowania zastosowano przegląd literatury przedmiotowej w języku polskim i angielskim w zakresie User Experience (UX) i User Interface (UI). Charakterystyka narzędzi do weryfikacji zasobów informacyjnych została dokonana na podstawie źródeł internetowych i własnych doświadczeń. W części empirycznej wykorzystano zasoby informacyjne instytucji administracji publicznej, które zobligowane są do wykorzystywania Biuletynów Informacji Publicznej (BIP) i są oficjalnie publikowane na stronach WWW. Wyniki badań wskazują, że organizacje muszą zadbać nie tylko o content, ale sposób jego prezentacji z uwzględnieniem wykluczeń o charakterze zdrowotnym.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00