Wraz z szybkim rozwojem technologii cyfrowej w drugiej połowie XX wieku eskalowała potrzeba głębszej interakcji pomiędzy człowiekiem a programami komputerowymi (Xiong i in. 2021, s. 2). W latach 60. zaczęły powstawać pierwsze urządzenia i programy pozwalające użytkownikowi na wkraczanie w świat fikcji komputerowej. Fikcji, która wraz z rozwojem nauki i technologii coraz bardziej przypominała rzeczywistość. Nastąpił gwałtowny rozwój tzw. rzeczywistości wirtualnej (ang. virtual reality, w skrócie VR) i rzeczywistości rozszerzonej (ang. augmented reality, w skrócie AR). Najnowsze platformy i urządzenia wykorzystujące technologie VR i AR są na tyle doskonałe, że użytkownik faktycznie czuje się „przeniesiony” w miejsce kreowane przez VR lub AR.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00