Coraz więcej rozwiązań informatycznych można kupić w formie usługi od zewnętrznego dostawcy w modelu Cloud Computing (tzw. przetwarzanie w chmurze). Najczęściej dotyczy to zakupu oprogramowania lub przestrzeni dyskowej. Przetwarzanie różnego rodzaju danych w chmurze obliczeniowej jest jedną z największych technologicznych rewolucji ostatnich lat (Krasuski 2018, s. 26). Usługi realizowane w chmurze obliczeniowej przybierają charakter usług masowych, wykorzystywanych zarówno w sektorze przedsiębiorstw, jak również przez administrację publiczną i osoby fizyczne.
Usługi są świadczone na podstawie umowy o gwarantowanym poziomie świadczenia usług (ang. Service Level Agreement – SLA). Umowy SLA są szczególnie istotne w przypadku przetwarzania w chmurze, coraz ważniejszego modelu wdrażania infrastruktury, usług lub platform (Wieder i in. 2011). Są one formalnym porozumieniem, które może być w pewnych warunkach negocjowane między stronami, mającym na celu ustalenie warunków świadczenia usług (ang. Quality of Service – QoS), a także obowiązków zaangażowanych stron biznesowych (Micsik i in. 2009, s. 169).
Celem niniejszego rozdziału jest przybliżenie problematyki zarządzania umowami SLA, które dotyczą usług udostępnianych w chmurze obliczeniowej. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na proces negocjacji umów SLA. Jako metodę badawczą przyjęto studium literatury, składające się z następujących etapów: sformułowanie problemu (realizowany będzie typ przeglądu literaturowego, gdzie w centrum uwagi jest proces negocjacji umów SLA), zbieranie, ocena, analiza, interpretacja i prezentacja danych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00