Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zarządzanie umowami service level agreement w chmurze obliczeniowej – proces negocjacji

Tytuł:
Zarządzanie umowami service level agreement w chmurze obliczeniowej – proces negocjacji
Autorzy:
Niedbał, Rafał
Wielki, Janusz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/chapters/26028079.pdf
Data publikacji:
2023-05-09
Wydawca:
Politechnika Częstochowska. Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej
Źródło:
Przedsiębiorczość i konkurencyjność w dobie transformacji cyfrowej; 89-106
9788371939242
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Coraz więcej rozwiązań informatycznych można kupić w formie usługi od zewnętrznego dostawcy w modelu Cloud Computing (tzw. przetwarzanie w chmurze). Najczęściej dotyczy to zakupu oprogramowania lub przestrzeni dyskowej. Przetwarzanie różnego rodzaju danych w chmurze obliczeniowej jest jedną z największych technologicznych rewolucji ostatnich lat (Krasuski 2018, s. 26). Usługi realizowane w chmurze obliczeniowej przybierają charakter usług masowych, wykorzystywanych zarówno w sektorze przedsiębiorstw, jak również przez administrację publiczną i osoby fizyczne. Usługi są świadczone na podstawie umowy o gwarantowanym poziomie świadczenia usług (ang. Service Level Agreement – SLA). Umowy SLA są szczególnie istotne w przypadku przetwarzania w chmurze, coraz ważniejszego modelu wdrażania infrastruktury, usług lub platform (Wieder i in. 2011). Są one formalnym porozumieniem, które może być w pewnych warunkach negocjowane między stronami, mającym na celu ustalenie warunków świadczenia usług (ang. Quality of Service – QoS), a także obowiązków zaangażowanych stron biznesowych (Micsik i in. 2009, s. 169). Celem niniejszego rozdziału jest przybliżenie problematyki zarządzania umowami SLA, które dotyczą usług udostępnianych w chmurze obliczeniowej. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na proces negocjacji umów SLA. Jako metodę badawczą przyjęto studium literatury, składające się z następujących etapów: sformułowanie problemu (realizowany będzie typ przeglądu literaturowego, gdzie w centrum uwagi jest proces negocjacji umów SLA), zbieranie, ocena, analiza, interpretacja i prezentacja danych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies