A plate-cavity coupling method based on modal expansion technique in the closed sound cavity was introduced,
aiming at ship cabin structural noise. Using this method, a coupled equation was established. The structural vibration
acceleration of the target cabin was extracted from a ship vibration response calculation, applied to the model. Then
the target cabin noise value was obtained through numerical calculation. The effectiveness and reliability of the method
were validated through experiments. The coupled model predicts noise in the cabin does not require fluid finite element
model of the cabin air, thus greatly reducing the calculation time compared with the pure finite element method. It was
shown that the method is suitable for the calculation of noise in a single ship cabin; the method has a high calculation
efficiency. Furthermore, the calculated result is a continuum. On the one hand, it can be conveniently converted to
an octave or 1/3 octave according to the specification. On the other hand, the form of the continuum also provides
a corresponding response to the subsequent vibration and noise control.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00