According to actual engineering test, we design a linear controlled spray ammonia grille, and apply it to the SCR
injection system of ship tail gas treatment. In this paper, the geometric model of ammonia injection grid was built
in the flue of diesel engine, and the effects of spray atomization, ammonia uniformity and urea droplet distribution
on spray atomization were simulated. Then the test bench was set up to observe the injection status of the ammonia
injection grille. The NOx content of the outlet was measured by the original data of the flue gas, and the experimental
data were processed. We calculate the denitrification rate by taking the average value to verify the correctness of the
spray ammonia grid scheme.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00