This paper presents optimization of selected combined diesel engine-steam turbine systems. Two systems: the system
combined with waste heat one-pressure boiler only and its version containing additionally low-pressure boiler proper
feeding degasifier and the system of two-pressure cycle, were taken into considerations. Their surplus values of power
output and efficiency associated with utilization of waste heat contained in piston engine exhaust gas were compared
to each other. For the considerations two high-power low-speed engines were taken into account. The main engines
of comparable power of about 54 MW produced by Wartsila and MAN Diesel & Turbo firms, were selected.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00