Data from model tests of an inland waterway vessel in shallow water have been used by the authors to prepare the
resistance prediction in full scale. The common ITTC-1978 extrapolation procedure was applied using form factor
determined according to the Prohaska method and, separately, by fitting the approximation function to resistance data.
At the same time a series of CFD computations of ship flow has been carried out in model scale and in full scale, with
double-body model as well as including the effect of free surface. The results of computations were used to determine
total resistance and form factor. The values of form factor determined using different methods are similar and relatively
high in comparison to values being applied to conventional sea going ships. Resistance prediction according to the
ITTC-1978 with form factor was compared to prediction without form factor. The relative difference of resistance
amounts 28% at ship speed of 10 km/h and 24% at ship speed of 12 km/h.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00