This paper presents a two-dimensional model of heat flow through structural elements of cylinder of two-stroke cross-head engine of longitudinal scavenging, obtained with the use of the elementary balance method. Special attention was paid to the modelling of temperature distribution within engine cylinder liner of "wet" construction. For modelling the unsteady heat flow multi-dimensional equations with Dirichlet - Fourier boundary conditions, were used. For the Fourier boundary conditions in the engine cylinder space local values of convective and radiant heat-transfer coefficients were applied. For calculations the KM3R method of solving differential equations, based on the elementary balance method, was used. Modelling results have been presented in the form of the temperature field of engine cylinder structural elements in function of the changeable angle of crankshaft position.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00