Ship motion is an important factor affecting on the safety of ski-jump take-off. The simplified frigate ship SFS1 was
numerically simulated, and the results were compared with the experimental data, the feasibility of the calculation
method was verified; Meshless method and WALE turbulence model were used to simulate the process of aircraft skijump
take-off, aerodynamic characteristics under different rolling conditions during the aircraft ski-jump take-off
process were presented. The results showed that: the influence of ship rolling motion on lift coefficient, drag coefficient
and pitching moment was small, side force and rolling moment were greatly affected by rolling motion; the region of
downwash with the maximum speed was about 10 m from the bow; the safety of ski-jump take-off was greatly affected
when aircraft was close to the bow within 20 m.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00