Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The proposal to “snapshot” raim method for GNSS vessel receivers working in poor space segment geometry

Tytuł:
The proposal to “snapshot” raim method for GNSS vessel receivers working in poor space segment geometry
Autorzy:
Nowak, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/259111.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Politechnika Gdańska. Wydział Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa
Tematy:
GNSS
RAIM
navigation
Autonomous Vessels
Źródło:
Polish Maritime Research; 2015, 4; 3-8
1233-2585
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Nowadays, we can observe an increase in research on the use of small unmanned autonomous vessel (SUAV) to patrol and guiding critical areas including harbours. The proposal to “snapshot” RAIM (Receiver Autonomous Integrity Monitoring) method for GNSS receivers mounted on SUAV operating in poor space segment geometry is presented in the paper. Existing “snapshot” RAIM methods and algorithms which are used in practical applications have been developed for airborne receivers, thus two main assumptions have been made. The first one is that the geometry of visible satellites is strong. It means that the exclusion of any satellite from the positioning solution don’t cause significant deterioration of Dilution of Precision (DOP) coefficients. The second one is that only one outlier could appear in pseudorange measurements. In case of SUAV operating in harbour these two assumptions cannot be accepted. Because of their small dimensions, GNSS antenna is only a few decimetres above sea level and regular ships, buildings and harbour facilities block and reflect satellite signals. Thus, different approach to “snapshot” RAIM is necessary. The proposal to method based on analyses of allowable maximal separation of positioning sub-solutions with using some information from EGNOS messages is described in the paper. Theoretical assumptions and results of numerical experiments are presented.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies