The Craig-Bampton modal synthesis method was used to establish the dynamic model of marine four-stroke diesel
engine body and crankshaft. Based on the Greenwood / Tripp microlong contact theory considering the surface
roughness and the generalized Reynolds equation considering the oil filling rate, the elastohydrodynamic lubrication
model of the main bearing of the four - stroke diesel engine is found. At the rated speed, the lubrication performance
of the main bearing is simulated and analyzed by the maximum dynamic pressure, the minimum oil film thickness
and the friction power. The results show that the oil pressure of 4 # main bearing is the largest and the maximum oil
film pressure is in the 4 # main bearing position. The friction load of 4 # main bearing is the largest. The average oil
film thickness of 4 # main bearing is the smallest and the minimum oil film The thickness also occurred in the 4 # main
bearing position; it can be seen 4 # bearing the most bad lubrication conditions.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00