Previous research on port efficiency focuses primarily on the provider’s perspective and assumes that maximizing the output is always desirable. This paper recognizes that maximizing the final output does not necessarily guarantee an efficient system and the notion of port efficiency and service effectiveness needs to be considered from the perspectives of both the provider and the consumer of the port service. The paper proposes a network-DEA model to evaluate the performances of 30 seaports worldwide. The concurrent consideration of efficiency scores from the network-DEA model and the traditional DEA-CCR model will offer valuable insights to port operators on how to improve port performances as part of a seaborne cargo supply chain.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00