Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Testowanie mechanizmów realizacji usług w procesie zarządzania sytuacją kryzysową

Tytuł:
Testowanie mechanizmów realizacji usług w procesie zarządzania sytuacją kryzysową
The mechanisms of testing for realisation services in the process of crisis situation management
Autorzy:
Bajda, A.
Laskowski, D.
Wrażeń, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/257891.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy
Tematy:
dane
sytuacja kryzysowa
zarządzanie ryzykiem
zarządzanie kryzysem
data
critical situation
risk management
crisis management
Źródło:
Problemy Eksploatacji; 2011, 1; 25-32
1232-9312
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zarządzanie w sytuacji kryzysowej jest systematycznym i przemyślanym działaniem zapobiegającym i zmniejszającym konsekwencje wynikające z wystąpienia destrukcyjnego narażenia. Skuteczność postępowań antykryzysowych zależy od metod kierowania pracą ludzi i zarządzania funkcjonowaniem urządzeń telekomunikacyjnych w Systemie Zarządzania Kryzysem (SZK). Urządzenia telekomunikacyjne zapewniają obieg danych między osobami funkcyjnymi (tj. kierujący akcją, wójt, prezydent). Na potrzeby walidacji obiegu informacji wykonano model sieci komputerowej gwarantującej terminową realizację usług. Następnie przeprowadzono symulację z wykorzystaniem narzędzia Comnet III. Program ten umożliwił określenie przepustowości i opóźnienia między szesnastoma miastami wojewódzkimi będącymi Centrami Zarządzania Kryzysowego. Zbiór badanych usług obejmował e-mail, strony www, ftp, monitoring, telefonia i faks zgodnie z zaleceniami organizacji ITU-T i IETF, definiujących telekomunikacyjne środowisko sieciowe. Wyniki symulacji stały się podstawą do rekomendacji gwarantującej jakość usług w samym Centrum i między innymi Centrami Zarządzania Kryzysowego.

Management in a critical situation is a systematic and well-thought-out task with the aim of prevention and mitigation of the consequences of a crisis. The effectiveness depends on the methods of the management and functioning telecommunication devices in the Crisis Management System. Telecommunication devices assure the circulation of the data between functional persons (village mayor, president). A model network has been created that ensures timely delivery of services. The subsequent steps are carried out using simulations created in Comnet III. Comnet allows the qualification of capacity and delay between sixteen province cities that are the Centres of Crisis Management. The set of test services provides the following: e-mail, web browsing, downloading files from the database, and monitoring telephone and fax communication. Statistical distribution services are distributed as normal and exponential functions. These are generally accepted distributions for these services, conforming to the recommendations of ITU-T and IETF defining the environment network. The results of the simulation became the basis of recommendations guaranteeing the quality of services in the Crisis Management Centre. Presented theoretical knowledge and conducted computer simulation are a part of the results achieved in the one of the research work issues PBZ-MNiSW-DBO-01I2007. Monitoring, identifying and countering threats of the citizen's security.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies