Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza zmian właściwości olejów smarowych użytkowanych w przekładni napędu głównego statków

Tytuł:
Analiza zmian właściwości olejów smarowych użytkowanych w przekładni napędu głównego statków
The analysis of changes in the properties of lubricating oils utilized in vessels main propulsion gear
Autorzy:
Krupowies, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/257813.pdf
Data publikacji:
2007
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy
Tematy:
olej smarowy
parametry
przekładnia główna zębata
zużycie tribologiczne
diagnostyka konwekcyjna
lubricating oil
parameters
main reduction gear
tribologic wear
convectional diagnostics
Źródło:
Problemy Eksploatacji; 2007, 4; 175-187
1232-9312
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Za pomocą atomowej spektrometrii emisyjnej z indukcyjnie sprzężoną plazmą oraz atomowej spektrometrii absorpcyjnej oznaczono w olejach smarowych firmy Elf koncentrację pierwiastków śladowych: Fe, Cu, Pb, Sn, Si, Na, Mg, P, Zn, Ca i B. Oleje te badano po różnym czasie ich użytkowania w przekładni zębatej napędu głównego wybranych statków Grupy PŻM. Na podstawie analizy zmian lepkości i liczby kwasowej olejów, zawartości w nich wody i zanieczyszczeń oraz pierwiastków pochodzących ze zużycia, dokonano oceny stanu badanych olejów i zużycia zębów stalowych kół zębatych monitorowanych przekładni.

The concentration of trace elements Fe, Cu, Pb, Sn, Si, Na, Mg, P, Zn, Ca and B have been designated in Elf firm lubricating oils by the method of atomic emissive spectrometry with inductively coupled plasma. After various utilization periods, the oils were tested in the main propulsion toothed gear of selected vessels of the Polsteam group. Based on the analysis of changes in viscosity and acid number of the oils, content of water, pollution and wear-originated elements, an assessment was made of the state of oils tested and the wear of teeth in the gear wheels of monitored gears.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies