Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ biokomponentów paliwowych na charakter emisji cząstek stałych z silnika o ZS

Tytuł:
Wpływ biokomponentów paliwowych na charakter emisji cząstek stałych z silnika o ZS
The effect of bio-components of fuel on the emission character of particulate matter from diesel engines
Autorzy:
Swat, M.
Madej, K.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/257173.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy
Tematy:
silnik o ZS
ochrona środowiska
biopaliwo
emisja PM
diesel engine
environmental protection
biodiesel
particulate matter emission
Źródło:
Problemy Eksploatacji; 2012, 3; 203-212
1232-9312
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedstawiono wyniki własnych badań wpływu biokomponentów paliwowych na emisję cząstek stałych PM z układu wylotowego silnika o zapłonie samoczynnym. Stwierdzono, że z eksploatacyjnego punktu widzenia najkorzystniejszym wydaje się paliwo B20, dla którego zaobserwowano mniejsze poziomy emisji wszystkich toksycznych składników spalin w porównaniu z emisjami uzyskanymi dla oleju napędowego, co przy niewielkich zmianach parametrów pracy silnika (M, Ne, ge) kwalifikuje to paliwo jako najlepsze. Ograniczenie poziomu emisji cząstek stałych w spalinach silnika o ZS przez badane biokomponenty paliwowe odbywa się głównie dzięki redukcji udziału frakcji nierozpuszczalnej INSOL w całkowitej masie emitowanych cząstek stałych.

Research results are presented of the bio-components of fuel's effect on the particulate matter emission from the exhaust systems of diesel engines. It was found that B20 fuel is the most preferred operationally. B20 was observed to have lower levels of all toxic exhaust components emissions, compared to emissions obtained for diesel fuel because B20 seems to be the best for small changes of engine parameters (M, Ne, ge). The reduction of the particulate matter emission level in the diesel engine exhaust gases by tested fuel bio-components is mainly due to the reduction of the INSOL insoluble fraction participation in the total mass of emitted particlate matter.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies