Innovation management is a knowledge-intensive process that requires
dealing with different sources of data to identify relationships between the
concepts, techniques, and tools that may led to innovations. Innovation analysts
need to handle huge amounts of unstructured information: ideas gathered from
internal staff and external partners, research papers and technical reports, patents
and applications, etc. All these sources constitute valid inputs to assess the
innovativeness of ideas, the feasibility of their implementation, and their
potential value in the market. Innovation management discipline has widely used techniques and methods developed in the context of Information Science to support the identification
of research trends, assess the outputs of innovation efforts and investments, and
monitor the market and the activities made by competitors. The fruitful
relationship between Information Science techniques and Innovation management
needs to be regularly reviewed as new techniques and tools are designed and made
available to the community. In the last years, significant progress has been
achieved in areas like scientometrics, text visualization, and opinion mining.
This paper provides an overview of these techniques and discusses how
they can help professionals involved in innovation programs.
Zarządzanie innowacjami to oparty na wiedzy proces, w którym definiowany
jest poziom zależności pomiędzy pomysłami, technikami i narzędziami
mogącymi skutkować opracowaniem innowacji. Analityk innowacji musi zarządzać
treściami niestrukturalnymi: pomysłami zgromadzonymi od pracowników
jak i partnerów, wiedzą pochodzącą z publikacji naukowych i raportów technicznych,
patentami i zgłoszeniami patentowymi itp. Wszystkie te źródła stanowią
istotny wkład w proces oceny innowacyjności pomysłu, możliwości jego
realizacji oraz konkurencyjności rynkowej. W zarządzaniu innowacjami powszechnie stosowane są techniki i metody informatyczne, które wspomagają proces identyfikacji trendów, oceny rezultatów,
oszacowania niezbędnych nakładów finansowych czy monitorowania rynku.
Oznacza to, że należy regularnie monitorować stan wiedzy i techniki
w tym obszarze w celu zapewnienia jak najbardziej owocnej współpracy na styku
nauk informatycznych i zarządzania innowacjami. W ostatnich latach znaczący
postęp osiągnięto w takich dziedzinach jak naukometria, wizualizacja
tekstu i badanie opinii. W artykule dokonano przeglądu tych technik i omówiono sposób, w jaki
mogą one wspomóc specjalistów zaangażowanych w realizację innowacyjnych
programów.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00