Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza zjawisk związanych ze sprzężeniem kół lokomotyw z szynami oraz łożyskowaniem osi wagonów w aspekcie zwiększenia ich trwałości

Tytuł:
Analiza zjawisk związanych ze sprzężeniem kół lokomotyw z szynami oraz łożyskowaniem osi wagonów w aspekcie zwiększenia ich trwałości
The analysis of the couple wheel of locomotives with rails and the bearing of carriages influences on the durability
Autorzy:
Pytko, S.
Pytko, P.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/256250.pdf
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy
Tematy:
zużycie
tarcie toczno-ślizgowe
łożysko toczne
smar plastyczny
rolling-sliding wear
rolling bearing
plastic lubricant
Źródło:
Problemy Eksploatacji; 2009, 2; 129-137
1232-9312
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule rozważono parametry, które bezpośrednio wpływają na zużycie koła pojazdu szynowego, współpracującego z szyną. Zidentyfikowano podstawowe czynniki (obciążenie, prędkość jazdy i temperaturę) wpływające na wartość współczynnika tarcia (sprzężenia) koła napędowego z szyną w czasie ruchu. Na podstawie wyników uzyskanych podczas testów przeprowadzonych za pomocą aparatu Amslera opisano deformacje i uszkodzenia powstające w warstwach wierzchnich koła i szyny w zależności od poślizgów. Zwrócono także uwagę na znaczenie makro- i mikropoślizgów, wynikających z deformacji warstwy wierzchniej koła i szyny, jak też występowanie anizotropii tarcia tocznego w styku koła i szyny. Kolejnym poruszonym problemem jest budowa łożysk, stosowanych w nowoczesnych wagonach. Ze względów bezpieczeństwa łożyska te są wyposażane w kontrolę temperatury w czasie ruchu pociągu.

The paper discusses the factors directly influencing the wear of the wheel-rail couple and on the draw of the locomotives. The authors discussed what factors, including the load, speed, temperature, have an influence on the coefficients of the friction of the wheel of the locomotives by traction. Tribological tests at an Amsler stand have been investigated to show what kind of layers deformation are and what influences it including two types of rail steel, i.e. with or without thermal treatment on the wear (pitting). The authors investigate anisotropic friction wheel rail and micro sleeps on the deformations of layers. The paper also includes a discussion the bearings in the carriages with temperature control, which has great influence on the security of the truck of the trains.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies